الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج

 

 

The Deanship of Academic Development and International Outreach at the Hashemite University held a workshop with the Accreditation and Quality Assurance Commission for Higher Education Institutions on designating the Jordanian qualifications within the national framework for qualifications and the Jordanian Accreditation for Educational Programs. The Workshop was attended by the vice-presidents, the faculty Deans,  Departments Chairs, and a large number of faculty staff  members from different faculties.

The Hashemite University’s president,  Prof. Fawaz Al-Abd Al-Haq Al-Zboun asserted  that it is very crucial to raise awareness among the employees at the universities and the local community about the importance of the National Framework for Qualifications which aims at bridging the gap between the university’s outcomes and the marketplace's needs for skills and competencies. The president also emphasized that the faculty staff members play an essential role in the process of accreditation and have vital responsibilities to improve the quality of Study Plans and Programs as to obtain the local and global accreditation which in turn reflects on the reputation of the university and its outcomes in the  marketplace.

Prof. Zaid Al-Anbar, the vice-president of the Accreditation and Quality Assurance Commission for Higher Education Institutions, asserted that the National Framework includes a pyramid classification for all of the qualifications and certificates levels which are related to the higher education programs, general education, and vocational and technical training within certain specifications for each level to determine the skills and competencies pertaining to the qualification.

Prof. Sa’ad Bani Mohammad, a member of the Accreditation and Quality Assurance Commission, talked about the Jordanian classification for the educational programs at the university which are designed according to the  Commission’s strategy that seeks for the continual updating and development of the quality of education. The criteria include six main standards that are divided into 23 sub-standards in order to achieve a National Jordanian Accreditation for the academic programs supervised by the Accreditation Commission. 

 

الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج
الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج
الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج
الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج
الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج الإطار الوطني للمؤهلات يُجسر الهوة بين مخرجات الجامعات وحاجات سوق العمل...والاعتماد الأردني إلزامي لكافة البرامج